czwartek, 7 sierpnia 2014

Co znaczy gern po niemiecku

Zaburzenia słuchu fonematycznego utrudniają dokonywanie analizy i syntezy słuchowej wyrazów , a jest to podstawowa czynność w nauce . Arkusz do notowania spostrzeżeń przez nauczyciela cz. Uczeń: – czyta całymi wyrazami ,. Liczba sylab w wyrazach. Kolorowanka – elementy przyrody.


Analiza i synteza Litera i, I Analiza i synteza.

ANALIZA I SYNTEZA WYRAZÓW Pokoloruj tyle okienek ile jest głosek w nazwach narysowanych zwierząt na obrazkach. Prowadzone badania pokazują, że dzieci najpierw opanowują operacje na sylabach, syntezę (składanie wyrazu z sylab) i analizę sylabową . E-la, ko-tek, sło-necz-ko) – dziecko powinno umieć wybrzmiewać całe wyrazy z . Dzięki syntezie możliwe jest złożenie elementów w całość dźwiękową. Opanowanie umiejętności czytania i pisania jest dla dziecka bardzo trudne.


Dlatego tak ważne są ćwiczenia doskonalące analizę i syntezę słuchową. Wypowiadanie całego wyrazu , wybrzmiewanie sylab, głosek. Podział wyrazów na sylaby i synteza tych sylab.


Podzielność wyrazu na sylaby ułatwia zapamiętanie postaci fonetycznej wyrazu,.

Percepcja wzrokowa jest zdolnością . Lub rodzic głoskuje n-o-s, a dziecko mówi nos– to jest synteza słuchowa wyrazów. Oba rodzaje ćwiczeń są szalenie ważne, ćwiczone do . Aby zrozumieć sens tekstu musi uchwycić kolejność głosek w wyrazie i umieć je. Będą to już ćwiczenia polegające na analizie i syntezie wyrazów , np.


Dojrzałość słuchu mownego oraz procesów analizy i syntezy słuchowej wyrazów decyduje o tym, czy dziecko będzie mogło osiągnąć powodzenie w nauce . Gdy uczeń przy dekodowaniu poszczególnych elementów wyrazu (liter) nie popełnia błędów, natomiast czyni to dopiero podczas próby syntezy wyrazu , bądź . Synteza słuchowa jest procesem odwrotnym. Wyrazy przeznaczone do czytania globalnego nie są przedmiotem analizy i syntezy , nie wykorzystuje się też ich jako wyrazów podstawowych. Polega na scalaniu głosek, sylab i wyrazów.


Czterolatek powinien sobie radzić z analizą i syntezą sylabową. Raczej nie ma powodów, dla których miałby nie operować pojęciami: „sylaba”, „ wyraz ”. Rozkładanie na części i scalanie materiału wzrokowego ( obrazki, wyrazy ) lub słuchowego (dźwięki, zdania, słowa) w celu budowania całości . Układanie zdań, rozdzielanie ich na wyrazy. Konstruowanie zdania z podanym wyrazem.


Wyodrębnianie wyrazu ze zdania. W dokonywaniu syntezy słuchowej bezpośrednio uczestniczy pamięć słuchowa – złożenie wyrazu wymaga zapamiętania wszystkich sylab lub głosek, stąd . Wysłuchiwanie przez dziecko na jaka literkę kończy się dany wyraz , który mówimy . Zacznijmy więc od tego co dla dziecka łatwiejsze: od procesu syntezy (składania wyrazów ).

Integracja s∏uchowo-wzrokowa. Utrudniona analiza i synteza słuchowa, a to podstawa w procesie czytania i pisania. Dzieci oglądają obrazki (np.: MAK, RAK, BYK), potem czytają podpisy i dokonują analizy wyrazów pod kątem liczby sylab, głosek i . Lokalizacja głoski w wyrazie , wyrazu w zdaniu, analiza słów, układanie wyrazów z alfabetu.


Dzieci, które opanują rozkład wyrazów na głoski i powtórnie ich scalanie w wyraz oraz dokonują analizy i syntezy fonemowej, mogą być wprowadzone w świat . Do zabawy w domino można zastosować piłkę, woreczek itp.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty